• Moodle
  • Dziennik
  • Przedszkole
  • TABLOTEKA
Open menu
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Historia szkoły
    • Kadra
    • Pieśń szkoły
    • Świetlica szkolna
    • Pedagog
      • Rola pedagoga w szkole
      • Godziny pracy pedagoga
      • Gdy wychowanie dziecka jest trudne
      • Gdy utrzymują się trudności w czytaniu i pisaniu
      • Gdy wychowanie dziecka jest trudne II
      • Dziecko, Internet, komputer, telefon
    • Autobus
    • Dokumenty
    • RODO
  • Patron
    • Janusz Korczak
    • Scenariusz uroczystości nadnia imienia
    • Przebieg uroczystości nadania imienia
    • Prośba dziecka
    • Wieczornica 2012
      • Scenariusz imprezy
      • Mamy prawo do bycia sobą
      • Wizyta w ZS w Obrowie
    • Dzień praw dziecka
  • Kącik rodzica
    • Jeśli Masz problem...
    • Współpraca z rodzicami
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • Uczniowie
    • Wydarzenia
      • Wydarzenia 2021/2022
      • Wydarzenia 2020/2021
      • Wydarzenia 2019/2020
      • Wydarzenia 2018/2019
      • Wydarzenia 2017/2018
      • Wydarzenia 2016/2017
      • Wydarzenia 2015/2016
      • Wydarzenia 2014/2015
      • Wydarzenia 2013/2014
      • Wydarzenia 2012/2013
      • Wydarzenia 2011/2012
    • TABLOTEKA
  • UKS "Start"
    • Władze UKS
    • Rekordy szkoły
    • Wyniki zawodów
      • Zawody sportowe 2017/2018
      • Zawody sportowe 2016/2017
      • Zawody sportowe 2015/2016
      • Zawody sportowe 2014/2015
      • Zawody sportowe 2013/2014
      • Zawody sportowe 2012/2013
      • Zawody sportowe 2011/2012
      • Zawody sportowe 2010/2011
    • BLOG - WF dla Zdrowia i RadościBLOG - WF dla Zdrowia i Radości
    • Domowy poradnik ćwiczeń wad postawy
    • Zajęcia pozalekcyjne
    • Basen
    • Kalendarz powiatowych imprez sportowych
    • Kalendarz gminnych imprez sportowych
  • 2012 ROK J. Korczaka
  • Informacje

Współpraca z rodzicami

  • Drukuj

Nie tak ważne żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział,

nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło,

a żeby go coś naprawdę zajmowało, żeby miał zamiłowanie.

Janusz Korczak

 

KROKI JAKIE RODZIC POWINIEN PODJĄĆ, GDY COŚ NIEPOKOI GO W ZACHOWANIU DZIECKA

(ZACHOWANIE, PROBLEMY EDUKACYJNE, ROZWÓJ PSYCHOMOTORYCZNY, ROZWÓJ MOWY, ITP):

 

  1. Porozmawiaj o problemie z wychowawcą lub nauczycielem przedmiotu – spróbujcie ustalić wspólny plan działania.
  1. Następnie udaj się na rozmowę z pedagogiem.
  1. Gdy istnieje potrzeba większego wsparcia udaj się do poradni psychologiczno – pedagogicznej, najbliższa znajduje się w Dobrzejewicach, telefon kontaktowy: 566786462.
  1. Możesz o tym porozmawiać z dyrektorem.

Zadaniem szkoły, podobnie jak domu rodzinnego, jest wytworzenie w dzieciach konkretnych umiejętności, otwartości, ciekawości świata, zaradności, empatii i współdziałania. Związku z tym, iż rodzice oraz nauczyciele mają takie same cele, naszym obowiązkiem jest wspólne działanie oraz współpraca na wielu płaszczyznach. Aby droga ta była efektywna wesprzeć się można następującymi narzędziami (Każde z narzędzi poddano krytycznej analizie podczas spotkania międzynarodowego w ramach projektu Comenius Regio):

  • Wywiadówki inaczej zebrania z rodzicami, mają na celu omówienie osiągnięć szkolnych uczniów, ważnych spraw organizacyjnych klasy, a także rozmów na temat napotkanych trudności oraz sukcesów. Ułatwiają one systematyczne monitorowanie frekwencji i wyników nauczania, a także bezpośrednią współpracę rodzica, który może angażować się w pracę szkoły.
  • Organizacja wspólnych imprez i uroczystości przyczynia się do lepszego poznania przez rodziców panującej w szkole atmosfery, pozwala na zacieśnienie więzi oraz polepszenie współpracy. Ma także wpływ na budowanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej oraz zaangażowania w życie dziecka.
  • Działalność Rady Rodziców – współpraca przyczynia się do wspólnego podejmowania decyzji dotyczącej organizacji życia pozalekcyjnego, daje szansę na zmianę, udział w budowaniu zasad, reguł, możliwości rozwoju dzieci.
  • Kontakty indywidualne w trakcie których omawia się sprawy wychowawcze, trudności, sposoby pomocy, pracy z uczniem bądź konkretne działania ułatwiające uczniowi funkcjonowanie w szkole; przyczyniają się do szybkiego i systematycznego rozwiązywania problemów z uczniami, a także mają wpływ na polepszenie współpracy między nauczycielem a rodzicem.
  • Rozmowy z pedagogiem szkolnym przyczyniają się do wspólnego rozwiązywania różnorodnych problemów, kierowania uczniów na dodatkowe badania np. do specjalisty, a także uzyskania potrzebnego wsparcia.
  • Zeszyty do korespondencji – wszystkie zwolnienia, usprawiedliwienia są zawarte w jednym zeszycie. Ułatwia to monitorowanie nieobecności oraz szybką korespondencję z rodzicami.
  • Dziennik elektroniczny umożliwia bieżącą kontrolę wyników nauki i frekwencji w szkole, a także szybki kontakt rodzica z nauczycielem.
  • Rozmowy telefoniczne, których celem jest okolicznościowa wymiana informacji o uczniu, a także służące udzielaniu porad w sprawach wychowawczych.
  • Strona internetowa szkoły ułatwia dostęp do bieżących informacji, dokumentacji szkolnej, sprawozdań oraz zdjęć z imprez i uroczystości.
  • Szkolenia dla rodziców – organizowane przez nauczycieli oraz specjalistów, ekspertów mają na celu udzielenie pomocy, a także poruszają istotne dla ucznia kwestie dotyczące nauki, rozwoju czy zachowania.
  • Lekcje otwarte dla rodziców – dzięki tym spotkaniom rodzic widzi bezpośrednią relację między nauczycielem a ich dzieckiem, poznają sposób pracy nauczyciela a także aktywność dziecka na lekcji. Zajęcia te przyczyniają się do indywidualnego zbliżenie rodziców do problemów wychowawczych, a także podniesienia jakości nauczania.

Jak widać możliwości bezpośredniego kontaktu rodziców z nauczycielem i środowiskiem szkolnym jest wiele. Warto z nich korzystać, ponieważ przyczynia się to do efektywniejszej współpracy między nauczycielami a opiekunami dzieci, a tym samym ułatwia prawidłowe funkcjonowanie uczniów w szkole, a także zwiększa szanse osiągnięcia sukcesu edukacyjnego młodych ludzi.

 

Materiał zaczerpnięty ze strony:

http://www.szybinski.cieszyn.pl/szybinski_new/sites/default/files/wsp%C3%B3%C5%82praca%20z%20rodzicami%20-%20regio%20handout_0.pdf

oprac. Anna Wieczerzak

Podręczniki 2021/2022

Przedszkole Samorządowe

Szkoła Podstawowa

Rekrutacja 2022/2023

Wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej

Wniosek o przyjęcie do klas II - VIII

Wniosek o przyjęcie do przedszkola

Deklaracja o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego

dziennik

Daj dziecku dobrą wolę, daj wysiłkom ich pomoc,
ich trudom błogosławieństwo.
Nie najłatwiejszą prowadź je drogą, ale najpiękniejszą.

Kiedy śmieje się dziec­ko, śmieje się cały świat. 

Nie ma dzieci – są ludzie; ale o innej skali pojęć, innym zasobie doświadczenia, innych popędach, innej grze uczuć.

Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.


SZKOŁA

Zespół Szkół w Brzozówce
ul. Szkolna 38
87-123 Dobrzejewice
Godziny otwarcia sekretariatu:
7.00-15.00

 

 

KONTAKT

Sekretariat
tel./fax (56) 678 67 79
e - mail: spbrzozowka@wp.pl

© Zespół Szkół w Brzozówce 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone


© 2022 Zespół Szkół w Brzozówce

Go Top